• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 11 خرداد 1399
کد مطلب : 101676
+
-

انگشت اتهام اروپایی‌ها  به سمت اینترنت پرسرعت

مردم در اروپا و به‌خصوص انگلستان به زیرساخت‌های  فناوری 5G با این ادعا که منشأ ویروس کروناست، حمله می‌کنند

انگشت اتهام اروپایی‌ها  به سمت اینترنت پرسرعت



یک نوع تئوری توطئه در اروپا گسترش یافته که فناوری 5G و همزمانی آن با بحران کرونا نشان می‌دهد این تکنولوژی منشأ شیوع ویروس بوده است. این تئوری توطئه منجر به حملات گسترده‌ای به مهندسان ارتباطات و اینترنت شد که در‌ ماه آوریل 70 حادثه حمله و سوءاستفاده را رقم زد.
شبکه اینترنتی 5G که در تلفن‌های همراه در اختیار کاربران قرار گرفته است، باعث ترس‌های بی‌دلیل در استفاده از این فناوری میان مردم شده و منجر به هجوم مردم عصبانی به مهندسان شرکت‌های زیرساخت شده است. تا به حال چندین برج سلولی این تکنولوژی در اروپا آتش زده شده است. مهاجمان می‌گویند این تکنولوژی ایمنی بدن را به خطر می‌اندازد و همچنین باعث شیوع ویروس است.
البته به گزارش بی‌بی‌سی انگلیسی، این ادعاها که فناوری وایرلس و اینترنت 5G به گسترش ویروس کرونا منجر شده، توسط دانشمندان محکوم و رد شده است.
یکی از مهندسان زیرساخت به نام هارون اشتون در گفت‌وگو با گاردین می‌گوید: هنگام رانندگی برای کمک به مشتریانی که با این تکنولوژی به مشکل خورده‌اند، یک خودرو جلوی من را گرفت و روی ترمز زد. راننده خودرو بیرون آمد و به سمت من حمله کرد و سخنان وحشتناکی گفت. او می‌گفت شما با فناوری 5G ویروس را منتشر کرده‌اید و آدم‌ها را می‌کشید.
آنها می‌گویند دکل‌های اینترنت 5G، هم باعث بروز ویروس کرونا و هم سرطان هستند. کاترین کولومس، مدیر امور شرکت اپن ریچ می‌گوید که در هفته‌های گذشته حملات در اروپا افزایش پیدا کرده است. وی ادامه می‌دهد: مهندسانی که برای خطوط باند پهن اینترنت کار می‌کنند، برای نصب زیرساخت‌های 5G به ایجاد سرطان و ویروس کرونا متهم شده‌اند. او می‌گوید: بسیاری از موارد آزار و اذیت آنها، کلامی بوده است. اما تعدادی آتش‌سوزی هم رخ داده. مهندسان ما سعی می‌کنند کار خود را انجام دهند تا شبکه اینترنت کشورها را به هم وصل کنند. این قبیل رفتارهای مردم واقعاً‌ ناراحت‌کننده است. او می‌گوید: روی تجهیزات خیابانی اینترنت، پوسترهایی ضد ‌این تجهیزات نصب شده که پشت آنها تیغ و سوزن‌هایی چسبانده‌اند. خوشبختانه هیچ‌یک از مهندسان هنوز با این موارد خطرناک آسیب ندیده‌اند و راهنمایی‌های لازم برای مواجهه با چنین موقعیتی به آنها شده است.
این تئوری توطئه راجع به ارتباط تکنولوژی 5G و تلفن‌های همراه با ویروس کرونا، در هفته‌های اخیر از طریق فیس‌بوک و یوتیوب گسترش یافته است. این امر زمانی برجسته‌تر شد که شماری از افراد مشهور ازجمله ستاره تلویزیونی آماندا هولدن، وودی هارلسون بازیگر هالیوود و امیرخان بوکسور مشهور، در شبکه‌های اجتماعی خود آن را به اشتراک گذاشتند. برخلاف اینکه شبکه‌های اجتماعی متعهد شده‌اند با انتشار اخبار جعلی درباره ویروس کرونا مقابله کنند، این نظریه توطئه درباره 5G به سرعت گسترش یافت.
پخش آنلاین این نظریه عواقب خطرناکی را در دنیای واقعی به همراه داشته است. حتی مهندسانی که هیچ کدام در نصب زیرساخت‌های 5G دخیل نبوده‌اند در معرض خطر و حمله قرار گرفته‌اند. در یک حادثه به یک مهندس گفته شد اگر معلوم شود آنها دکل‌های 5G نصب می‌کنند، خودروی او را منهدم خواهند کرد. در جایی دیگر یک زن فریاد می‌زد که 5G از کووید-19 خطرناک‌تر است.
فقط در طول 7روز اخیر بیش از 54هزار پست در فیس‌بوک به 5G و ارتباط آن با کرونا اشاره کرده است که بیش از 2میلیون بار اشتراک‌گذاری شده‌اند. محبوب‌ترین پست‌ها آنهایی بوده‌اند که تصویری از بیل گیتس با شاخ شیطان را نشان می‌دادند. تئوری توطئه درباره فناوری 5G و انتشار ویروس کرونا همچنان هر روز ده‌ها هزار بازدید اینترنتی دارد.

اخبار جعلی شبکه‌های جتماعی
تئوری توطئه راجع به ارتباط تکنولوژی 5G و تلفن‌های همراه با ویروس کرونا، در هفته‌های اخیر از طریق فیس‌بوک و یوتیوب گسترش یافته است

رد ادعای بی‌اساس
به گزارش بی‌بی‌سی انگلیسی، این ادعاها که فناوری وایرلس و اینترنت 5G به گسترش ویروس کرونا منجر شده، توسط دانشمندان محکوم و رد شده است
 

این خبر را به اشتراک بگذارید